Site pictogram Wonen & Inrichting

Hoe je als woonwinkel hoger in Google komt door online marketing

Aangezien bijna elk bedrijf tegenwoordig online wil scoren en gevonden wil worden, is het zaak dit op een slimme en effectieve manier aan te pakken. Het is nu eenmaal zo dat bedrijven die vaker zichtbaar zijn, meer klanten kunnen bereiken. Dat dit invloed heeft op het aantal klanten dat daadwerkelijk iets koopt, hoeven we je niet te vertellen. Voor jouw als winkeleigenaar is het dus zaak hoog in de Google ranking te komen. Daarom vertellen wij jou in dit artikel hoe je als woonwinkel hoger in Google komt door gebruik te maken van slimme online marketing. En kom je er niet uit? Dan zoek je toch een online marketing bureau.

SEA & SEO

De meest effectieve manier om hoger in Google te komen is door gebruik te maken van SEA en SEO. Daarin gaat SEA over het adverteren en draait de SEO voornamelijk om de manier, waarop je teksten moet schrijven om goed te kunnen worden gevonden. We beginnen dit stukje met wat meer uitleg over SEA, misschien wel de meest effectieve manier van allemaal. Op deze manier kan jij de andere woonwinkels een stapje voor zijn.

SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. Inmiddels maken bedrijven meer dan ooit gebruik van deze manier van marketing om in het zicht te komen van potentiële klanten. Het grote voordeel is dat je zonder al te veel moeite al bovenaan in Google komt te staan. Een campagne is binnen no-time opgezet, wat er voor zorgt dat mensen je snel kunnen vinden. Dit in tegenstelling tot de organische manier, waarbij het soms wel een jaar of langer kan duren voor je echt zichtbaar, en dus vindbaar, wordt.

Natuurlijk zit ook hier een nadeel aan. Om dit te bewerkstelligen zal je hier voor moeten betalen. Uiteindelijk draait het erom dat je geld aan Google betaald, waarna zij zorgen voor die goede, gewilde nummer één positie. In principe betaal je voor elke klik op jouw advertentie. En aangezien dit best nog wel eens flink op kan lopen, kiezen bedrijven er vaak voor de SEA te combineren met SEO. Zo heb je genoeg budget over voor bijvoorbeeld het inrichten van een kantoor.

SEO

De SEO, Search Engine Optimization, is erop gericht dat jij een hoge positie in Google, waardoor de vindbaarheid wordt verhoogd. Het grote doel hiervan is dat je zoveel mogelijk klanten naar de website trekt, zonder hier geld voor neer te leggen. Wel moet worden gezegd dat er een aantal zaken omtrent de SEO erg belangrijk zijn. Het is niet zomaar een stukje schrijven en we zien wel. Zeker door het ‘geheime‘ algoritme waar Google gebruik van maakt, is het af en toe lastig inschatten waar je nu wel of geen goed aan doet.

Toch is er inmiddels veel bekend, waardoor er tips genoeg zijn om ervoor te zorgen dat jouw website op een organische manier hoger in Google komt te staan. Jouw positie in Google is afhankelijk van drie factoren, SEO genoemd. Hieronder vertellen we je hier meer over:

  1. Content op de site

‘Content is King’, je hebt er vast wel eens van gehoord. Hoe je het ook wendt of keert, stiekem zit er een kern van waarheid in. Het is simpelweg van belang dat jij zorgt voor goede, duidelijke content waar Google ook echt iets aan heeft. Google bepaalt aan de hand van jouw teksten, in hoeverre dit relevant is voor mensen die naar iets op zoek zijn. Zorg er dus voor dat jouw teksten oprecht nut hebben.

  1. De autoriteit

Google kijkt ook naar de autoriteit van jouw website. Ben jij populair? En zoeken mensen echt iets wat jij op de site hebt verteld? Het is daarom belangrijk dat andere websites naar jouw website linken. Op deze manier ziet Google in dat jouw website waarde heeft. Eigenlijk kun je het zien als een soort ‘stemmen’. Hoe meer stemmen, hoe hoger jij in Google komt. Zeker als dit ook van relevante websites afkomstig is.

  1. De techniek

Dat je techniek in bijvoorbeeld voetballen kunt hebben, moge duidelijk zijn. Toch geldt ook een bepaalde benodigde techniek voor schrijven. Je dient je namelijk aan een aantal voorwaarden te houden, al wil een tekst kwalitatief goed zijn. Zo mag er nooit een technische fout op de website staan, dien je je aan bepaalde titels te houden, moet er een duidelijk zoekwoord naar voren komen en nog veel meer. Het is goed je hier meer over in te lezen.

Uitbesteden of niet?

In dit artikel heb je meer gelezen over het hoger komen in Google. De materie gaat nog veel dieper, maar de basis heb je inmiddels in je hoofd zitten. Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om deze vorm van marketing uit te besteden, omdat er nu eenmaal veel tijd in gaat zitten. Maar goed, dat laten we volledig aan jou over.

Mobiele versie afsluiten